Nyitólap > Hírek > Fogyni akarok!
Fogyni akarok!

 

Az előző cikkemben említést tettem a glikémiás index fontosságáról. Csatoltam is Nektek két táblázatot, hogy böngésszétek át, nézzétek meg, hogy a jelenlegi étrendetekben milyen hangsúllyal fogyasztotok bizonyos élelmiszereket.

 

Arra gondoltam, hogy a száraz böngészés után nézzük át lépésről lépésre, mit a fogyaszthatunk, ha fogyni szeretnénk.

 

1. Először is kezdjük a reggelivel. Ébredés után hasznos, ha iszunk egy fél liter vizet (legyen szoba hőmérsékletű), esetleg egy kis citromlével, ugyanis ilyenkor már nyolc órája nem jutottunk folyadékhoz. A reggeli vízfogyasztás remekül beindítja az anyagcserét.

A gyümölcs reggel optimális választás lehet. Nem kell spórolni. Sokszor hallottam, hogy én egy banántól nem lakom jól. Nyugodtan több "adagot" is el lehet fogyasztani. Ezáltal gyors tápanyaghoz jutunk, ráadásul rengeteg rostot tartalmaznak. A gyümölcscukortól nem kell félni, nézzük meg a glikémiás terhelésüket. (az előző cikkemben bővebben olvashatsz a témáról)

2. Délelőtt jöhet a "tízórai". Érdemes kb. 3 óránként táplálékot venni magunkhoz. Ilyenkor ehetünk egy gyümölcsturmixot, vagy egy marék olajos magvat, akár egy kis darab sajtot, joghurtot vagy túrót.

 

3. "Félidő..." Tartsuk itt is nagyjából a 3 órás távolságot. Fontos, hogy a napi többszöri étkezés nem azt jelenti, hogy folyamatosan tele esszük magunkat. Inkább legyen a többször keveset a jelszó. Tehát ebéd időre optimális esetben már elfogyasztottunk 1,5 liter vizet. Ilyenkor ehetünk valamilyen hús félét. Optimális választás a fehér húsok, vadhúsok, vagy halak. Mellé, vagy akár önmagában is fogyaszthatunk alacsony Glikémiás indexű gabonát, vagy grillezett zöldséget, főzeléket (itt fontos tudni, hogyan készült).

 

4. Következő étkezés az uzsonna. Ez remek lehetőség egy kis zöldség-ropogós fogyasztására. Dobozoljunk előre szeletelt / aprított zöldségeket (répa, karalábé, csírák, cékla, stb.) Amennyiben betartjuk a három órás szabályt, erre az étkezésre 16 óra környékén kerülhet sor. Ez később fontos lehet. Itt már 2 liter folyadék fölött kell járnunk.

 

5. Mi legyen a vacsora, mikor ehetek utoljára? Ez mindig nehéz kérdés. Arra figyeljünk, hogy lefekvés előtt három órával már ne együnk. Este (és a délután is) legyen főszerepben a zöldség. Készíthetünk egy hatalmas tál salátát, roston sült hússal, csináljunk egy zöldséglevest gazdagon. Ilyenkor már semmiképpen ne fogyasszunk magas szénhidráttartalmú ételeket. Már nem lesz idő felhasználni az így bevitt plusz kalóriákat.

 

Tehát mire figyeljünk, ha fogyni szeretnénk:

 

1. Minimalizáljuk a gabonákat az étrendünkben. (diéta elején mindenképpen, később gluténmentes gabonát fogyasszunk)

2. Tartalmazzon sok rostot az étrendünk.

3. Együnk 3 óránként.

4. Csökkentsük az adagokat.

5. Igyunk meg 3 liter vizet egy nap. (Minimum!)

6. Lefekvés előtt 3 órával már ne együnk.

7. A délután és az este a zöldségeké.

8. Együnk értékes zsírokat. (pl: olajos magvak, avokádó, omega 3-6)

 

Következő cikkemben kicsit matekozunk, valamint tovább boncolgatjuk a biztos fogyás témáját.

Alapanyagcserét és egyéni kalória igényt fogunk számolni.

 

 

MIBEN SEGÍT A Real Active ? 

Táplálkozás

Segítünk kialakítani egy egészségesebb étrendet, ami számodra is megvalósítható, komoly lemondások nélkül. Közösen állítunk össze egy hosszú távú megoldást.

 

Irányított mozgásprogram.

A szakértő tudás, a személyre szabott feladatok, a tudatosan összeállított edzésterv segítségével célodat könnyebben éred el. A tervezés közös, a végrehajtás a tied - de végig ott van melletted a szakértő társ, aki inspirál, komolyan segít, és nem engedi el a kezed. Így garantáltan ki tudod hozni magadból a maximumot.

 

Aktivitás

Tippek, trükkök a hétköznapi fizikai aktivitás növeléséhez, hogy gyorsabban elérd a célod és meg is tartsd az eredményed.

 

 

 

 

Táplálkozás

Chili sin Carne

Az egyik kedven receptem.


Irányított Edzés

Olimpiai súlyemelés workshop

Pár tapasztalat a legújabb képzésről, amin résztvehettem.


Irányított Edzés

Hogyan építsd fel az edzésedet?

Az edzéseket érdemes egyéni céloknak megfelelően felépíteni és ütemezni.


Táplálkozás

5 tipp, hogyan fogyaszd el a húsvéti főtt tojást.

5 recept főttojással Húsvétra!


Aktivitás

9 ok amiért túlsúlyt cipelsz magadon!

Csak nézd át. Hátha találsz olyat, ami rád is jellemző.


Számold magad vékonyra!

Egy kis matekozással dobj le pár kilót.


Lépésről lépésre...

Érdemes fokozatosan kezdeni és tudatosan haladni.


Aktivitás

7 Biztos tipp, ha fogyni szeretnél!

Csak ezeket kövesd és biztos a siker.


Aktivitás

Hasznos tippek és ötletek az edzéssel kapcsolatban

Útmutatás, hogyan haladj biztosan, előre.


Aktivitás

Főzés, egészség, aktivitás

Egy recept ami pár perc alatt kész van és az ínyenceknek is megfelel.


ARE YOU READY?
Cím: Budapest XIII. Dózsa György út 128. - B4 Fitness

telefon: +36 20 204-8872

E-mail: info@realactive.hu
Kérdésed van?
Írj nekünk most!
Elküld
RealActive © copyright 2014